Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Φεβρουάριος, 2016

Η κοινωνικοποίηση των παιδιών στα πλαίσια της ελληνικής οικογένειας

Εικόνα
Ο κάθε γονιός έχει στο μυαλό του μια εικόνα ενός «ιδανικού» παιδιού, ενός τέλειου παιδιού με διάφορες γνώσεις, αξίες και συμπεριφορές. Έτσι λοιπόν, οι γονείς θέτουν σε εφαρμογή μεθόδους για να διαπλάσουν το παιδί τους, όσο μπορούν πιο όμοιο με το πρότυπο τους. Όμως το «ιδανικό» παιδί διαφέρει από πολιτισμό σε πολιτισμό ανάλογα με τις ηθικές αξίες και συμπεριφορές που έχει ο κάθε πολιτισμός και θεωρεί σημαντικές και αυτό σύμφωνα με τις ανάγκες που υπάρχουν σε κάθε κοινωνία για την ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων ή ιδιοτήτων στην προσωπικότητά τους (Χουρδάκη, 1982).
Η γενικότερη αντιμετώπιση των παιδιών αλλά και οι μέθοδοι διαπαιδαγώγησης που χρησιμοποιούνται συνδέονται με την κοινωνικό- πολιτισμική θέση των γονιών και τις εμπειρίες τους, ενώ εξαρτώνται από τα πιστεύω τους όσον αφορά την ανάπτυξη, καθώς και από τις ιδιότητες και δεξιότητες που θεωρούν πιο σημαντικές για το παιδί τους (Κατάκη, 1998).
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι γονείς ανεξάρτητα από την κοινωνική ομάδα στην οποία ανήκο…

Οικογενειακά σενάρια αποσταθεροποιημένης σταθερότητας 3

Εικόνα
Η λειτουργία του νέου μέλους

Τηλέφωνο πήρε μια κοπέλα η οποία μίλησε για την ξαδέλφη της που είχε κλειστεί στο σπίτι και καθημερινά έκλαιγε, και μάλιστα τις περισσότερες φορές δεν ήθελε να ανοίξει τα παντζούρια του δωματίου της. Είπε επίσης ότι πολλές φορές έκανε εμετό και είχε την θωριά ενός άρρωστου ανθρώπου... και κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει τι έχει. Είχε θορυβηθεί πολύ για την κατάστασή της και ήθελε να την βοηθήσει για να βγει από την κατάθλιψη που είχε κλειστεί.
Όταν ήρθαν, προς έκπληξή μου είδα ότι είχα να κάνω με μια κοπέλα, όμορφη, χαμογελαστή και πολύ ευγενική. Δέχτηκα και τις δύο και ζήτησα να μου μιλήσουν για το το πρόβλημα. Η κάθε μία μίλησε για το πως έβλεπε την κατάσταση και κάπως έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μου με την Μάρα.

Σε μια από τις συναντήσεις μας είδα και την μητέρα της , γυναίκα με πολλά προβλήματα υγείας η οποία είχε υποστεί ένα βίαιο χωρισμό. Ξαναπαντρεύτηκε, αλλά και ο νέος της άντρας δεν κατάφερε, όπως περίμενε να την κάνει ευτυχισμένη. Έλλειπε λόγω ερ…

Ο πρόσφυγας και ο πολίτης. Ένας διάλογος που πρέπει να αποτραπεί!

Εικόνα
Ο φόβος του συστήματος

Ο κουρασμένος πολίτης, ριγμένος στον καναπέ του σπιτιού του, ξεθεωμένος από την καθημερινότητα που τον απειλεί, παρακολουθεί τον πλανητικό πρόσφυγα να πλησιάζει τον “χώρο” του ακούγοντας την περιγραφή που συνοδεύει την εικόνα του, μετατρέποντας τον από θύμα σε θύτη με απειλητικές διαθέσεις.
Η φαντασία οργιάζει και οι εικόνες της κατάληψης του ζωτικού του χώρου από αυτό στοιχειοθετούνται στο μυαλό ακόμα και όταν δεν υπάρχουν. Η τηλεοπτική γλώσσα(εικόνα-λόγος) κατασκευάζει την πραγματικότητα και πετάει μέσα τον φιλήσυχο πολίτη, παραδίνοντας τον σε ένα διάλογο που εκείνος τρομάζει και ψάχνει τις απαντήσεις μέσα από το οπλοστάσιο της βίας που η ίδια η τηλεοπτική γλώσσα προτείνει.
Αλλά και ο πλανητικός πρόσφυγας με τον φιλήσυχο πολίτη εδώ και καιρό έχουν ξεκινήσει ένα κρυφό διάλογο με φόντο το πολιτικοοικονομικό σύστημα. Στην ουσία είναι ένας διάλογος κουφών διότι τα μηνύματα του καθένα μπορούν να φθάσουν στον άλλον μόνο μέσω της διαστρεβλωτικής διαμεσολάβησης των ΜΜ…

Η Ασέβεια προς τους Kοινωνικούς Θεσμούς

Εικόνα
Κάθε μέρα γινόμαστε μάρτυρες διασυρμού των κοινωνικών θεσμών με τον έναν ή τον άλλο τρόπο από αυτούς που τους αντιπροσωπεύουν σε οποιαδήποτε κλίμακα της κοινωνικής ιεραρχίας και αν βρίσκονται. Όλοι αυτοί ξεχνάνε ότι, αν μια κοινωνία λειτουργεί αυτό το πετυχαίνει μέσα από την ύπαρξή τους.
Μάλλον σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπενθυμίσουμε, τι είναι Θεσμός και πως, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, μέσω αυτών μπόρεσε να επιβιώσει και να λειτουργήσει το πολιτικό και κοινωνικό σύστημα.
Η λέξη “θεσμός” ετυμολογικά προέρχεται από το αρχαίο “τίθημι” με ρίζα θεμο- που σημαίνει τοποθετώ, βάζω στην θέση του κάτι. Ο θεσμός έχει σχέση επίσης με το ρήμα θεμελιώνω και το ουσιαστικό “θεμέλιο”. Ο θεσμός θεμελιώνει μια κοινωνία. Είναι η βάση πάνω στο οποίο στηρίζεται το οικοδόμημα της.

Οι κοινωνικοί θεσμοί είναι κοινωνικές δομές οργάνωσης οι οποίες έχουν σαν λειτουργία την διατήρηση της κοινωνίας. Διαμορφώθηκαν μέσα από το πέρασμα των χρόνων και αποτελούν τις βάσεις του κοινωνικού συστήματος. Α…

Β) ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ

Εικόνα
Τι είναι το διαδίκτυο.
Το διαδίκτυο αποτελεί μία από τις βάσεις της σημερινής κοινωνίας. Έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος επικοινωνεί, δουλεύει, μαθαίνει και το σπουδαιότερο ζει. Το διαδίκτυο (ιντερνέτ) μπορεί να περιγραφεί ως ένα τεράστιο πλέγμα ψηφιακών γραµµών, το οποίο διασυνδέει εκατοµµύρια υπολογιστών σε χιλιάδες δίκτυα, διασκορπισµένα σε ολόκληρο τον κόσµο, παρέχοντας σε αυτούς ποικιλία υπηρεσιών και εργαλείων. 5
Αποτελεί την κύρια μηχανή με την οποία άτομα επικοινωνούν μεταξύ τους ταχύτερα πλέον από ποτέ. Στα σπουδαιότερα πλεονεκτήματα του έχουν περιληφθεί, η ταχύτητα και η άνεση. Τα πάντα μπορούν να πραγματοποιηθούν με το πάτημα ενός κουμπιού του πληκτρολογίου ή με ένα κλικ του ποντικιού. Στο διαδίκτυο ο τόπος χάνει την σημασία του. Η σωστή χρήση του διαδικτύου μπορεί να ανεβάσει το μορφωτικό επίπεδο των χρηστών του προσφέροντας τους επίκαιρα στοιχεία από όλους τους τομείς της σύγχρονης γνώσης Το διαδίκτυο και κατ’ επέκταση οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές (Η/Υ), έχουν…

Μπρούνερ Τζερόμ Ψυχολόγος

Εικόνα
Ο Bruner της άλλης Αμερικής

Οι άνθρωποι του 20ου και του 21ου αιώνα ευτύχησαν να γνωρίσουν τον καθηγητή Ψυχολογίας Jerome Bruner και το επιστημονικό του έργο. Πολλοί ισχυρίζονται, μαζί και ο γράφων, ότι ο Bruner ανήκει στην κατηγορία των μεγάλων πρωτοπόρων της ψυχολογίας, όπως οι Freud, Vygotsky, Piaget.

Ο Bruner σπούδασε ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Duke και έκανε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Harvard, όπου και δίδαξε για 27 χρόνια (1945-1972). Στη συνέχεια δίδαξε στην Οξφόρδη για επτά χρόνια, ενώ απασχολήθηκε και ως επισκέπτης καθηγητής σε πολλά άλλα πανεπιστήμια στην Αμερική και την Ευρώπη. Το 1961 ίδρυσε το περίφημο Κέντρο Γνωστικών Σπουδών στο Harvard, το οποίο και διηύθυνε έως το 1972. Από το 1991 μέχρι σήμερα διδάσκει στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και από το 1998 φέρει τον τίτλο Research Professor of Psycology στο ίδιο πανεπιστήμιο. Εχει τιμηθεί με τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα από 15 πανεπιστήμια (Harvard, Columbia, Ya…