Ψυχολογική βία στην εργασία




Η Βία 3

Μαρτυρίες




Μαρτυρία πρώτη
Η σύγκρουση

-Η--Sofia
θα ήθελα να μαθω αν εχει ασθανθει κανεις, ψυχολογικη βία, πίεση στο χώρο εργασιας....σήμερα ειχα ενα επεισοδιο τέτοιο κ πραγματικα νιωθω το αιμα στο κεφάλι μου να καιει....
-Ο-keep_walking
Θες να μας πεις περισσοτερα Σοφια?
Η Reina
γίνε λίγο πιό σαφής:)
-Η-Sofia
Ναι εχω αισθανθει πιεση...αλλα και εγω δεν ημουν σε καλη ψυχολογικη κατασταση...και μερικοι ειναι σαν τα κορακια που λεει ο λογος μυριζονται αιμα...οχι δεν το πιστευω πραγματικα αυτο απλως εγω το εβλεπα στραβα....εχω εκτος απο μια-δυο-τρεις ή καποιες τελοσπαντων μικροσυγκρουσεις μια καλη εργασιακη σχεση.Νομιζω σε μια συγκρουση που ηταν λιγο πιο σοβαρη θυμασαι σε τι κατασταση ημουν το ειχαμε συζητησει στο chat.
σημερα,μετα απο μια σειρα πραγματων μεταξυ των ατομων που συνεργαζομαι ολες οι ευθυνες επεσαν σε μενα...για την ακριβεια δουλεια που καθυστέρησε 1 μερα- φορτώθηκε σε μενα το λαθος!με λογια βαρια και κατηγοριες που ηταν αδικες τουλαχιστον!
Η Reina
συνεργάτες ως προϊστάμενοι?
Η Sofia
ναι,εχω μπλεξει με υψηλες θέσεις κ το χω σκυλομετανιωσει....παντως στη βαθμιδα μ αυτους που μαλωσα ειναι ολοι ανωτεροι μου, με εξαιρεση τη γραμματέα που ομως εχει τρελα κονε στην εταιρεια κ περναει μια χαρα .................πολλές φορές και πανταχόθεν..βέβαια κάθε φορά διέφερε- δεν μιλάω για τα περιστατικά παρενόχλησης, ιστορίες για αγρίους και παραίτηση.
Η Reina
εξαρτάται τι εννοείς: εμένα π.χ. με πείραζε να με βάζουν να φτιάχνω καφέ, ή να ρίχνω τα λόττο τους. Έπρεπε να το διαχειριστώ γιατί με ακύρωνε- με πολλή εκλογίκευση το ξεπερνούσα- γκουσφράμπα...
Η Sofia
Δυστυχώς τα ίδια γίνονται παντού. Δεν μιλάω για συμβιβασμό- μιλάω για προσαρμοστικότητα και ελιγμούς.
Η Reina

ιδού λοιπόν... θα σου έλεγα αν έχεις βλέψεις ανόδου και εξέλιξης, να μείνεις εκεί που είσαι και να προβλέπεις καλύτερα και όσο γίνεται τις συνέπειες των πράξεών σου ή όπου εσύ με τον χ,ψ,ζ τρόπο εμπλέκεσαι.όχι οτι θα γλιτώσεις την πληρωμή των σπασμένων των ανωτέρων (νόμος) αλλά για να μη σου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι. Εδραίωσε τη θέση σου, και πάρε σιγά σιγά κομμάτι απο την πίτα.
Ο keep_walking
Γυναικες ηταν?Συνηθως αυτες το κανουν αυτο...οι αντρες ειναι πιο συνεργασιμοι πολλες φορες και δεν φορτωνουν τα δικα τους σε αλλους.Τουλαχιστον απο οτι εχω παρατηρησει...και κυριως μεταξυ...γυναικων ειναι πιο χαλια η κατασταση.Μερικες φορές κανεις το ανθρωπινως δυνατο και ολοι σε κατηγορουν συμβαινει αυτο...ειναι ποσο πολιτισμενοι ειναι οι αλλοι...αν τους λειπουν στοιχεια πολιτισμενων ανθρωπων τι να πω.Σοφια δεν μπορεις να κανεις κατι για αυτο πηγαινε την αλλη μερα χωρις να τρεχει τιποτα...τυπικη στις υποχρεωσεις σου...εσυ να εισαι σωστη...γιατι την εχεις αναγκη την εργασια κανεις ή σχεδον κανεις δεν δουλευει για χομπι...και καποια στιγμη ολα θα φτιαξουν.Αν θελεις και μπορεις παρε και καμμια αδεια καποια στιγμη να χαλαρωσεις λιγο.Λογια βαρια ε? Τι ζωα που ειναι μερικοι...
Ο Kleiw
Εγω αυτο που προσπαθώ να κάνω οταν οι άλλοι είναι άδικοι μαζί μου στην δουλειά, είναι να κρατώ την ψυχραιμία μου και να εξηγώ ήρεμα ! Μπορεί και να καταλάβουν το λάθος τους ! Αν πας κόντρα, επειδή είναι σε θέση ανώτερη , μπορεί και να χάσεις την δουλειά σου ! Σε όλους πάντως λιγο πολύ συμβαίνουν αυτά ! :



Μαρτυρία δεύτερη
Έλλειψη οργάνωσης

La_ViTa
Έχω βιώσει κι εγώ μια παρόμοια κατάσταση στον εργασιακό χώρο και την απεύχομαι ακόμα και στον χειρότερο εχθρό μου!Επειδή μου αρέσει η δουλειά μου και όση και να έχω, σπάνια θα ζητήσω βοήθεια, μερικοί αυτό το λαμβάνουν σαν λύση να ξεφορτωθούν την δικιά τους. Έτσι έγινε και μια μέρα με έναν συνάδελφο,με τον οποίο ποτέ δεν είχα καλή σχέση,αλλά τον σεβόμουν διότι έχει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα υγείας. Είπε λοιπόν στην προϊσταμένη μας ότι έχει μεγάλο φόρτο εργασίας, ότι δεν προλαβαίνει κι ότι εγώ δεν τον βοηθάω. Έγινα έξαλλη από τα νεύρα μου, διότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος πέραν το ότι εργάζεται τις μισές ώρες από εμένα και παίρνει τον διπλάσιο μισθό,το μισό του ωράριο το σπαταλά στο τηλέφωνο μιλώντας με τους φίλους του και όταν το θυμηθεί εργάζεται λίγο. Το καλό ήταν ότι το γραφείο μου με υποστήριξε,και δεν έφτασε το θέμα στον διευθυντή. Το κακό είναι ότι μου προστέθηκε λίγη επιπλέον δουλειά και ότι πάνω απ\'όλα δεν φέρθηκα για άλλη μια φορά με ψυχραιμία.
Η magda-ps.
Σε όλους συμβαίνει παιδιά! Εγώ χθες είχα στη δουλειά μια διένεξη, συγχύστηκα, και όταν πήγα σπίτι κατάλαβα ότι η συνάδελφος είναι σε δύσκολη θέση επαγγελματικη και μου έβγαλε επιθετικότητα. Και μετάνιωσα μάλιστα για τη στάση μου. Όταν γίνεται κάτι, καλό είναι να το σκεφτόμαστε μετά και να δίνουμε που και που άφεση αμαρτιών. Εκείνη την ώρα, εν βρασμώ ψυχής, τα βλέπουμε αλλιώς τα πράγματα.Τώρα, για το \"φόρτωμα\" εργασίας από συναδέλφους, αυτό το είχα στην παλιά μου δουλειά. Αυτό που κατάλαβα, είναι πώς θα τους μάθεις τους συναδέλφους, και τι επαγγελματικό προφίλ θα \"πλασάρεις\". Όσο είμουν το παιδί που δεν έλεγε όχι, με φόρτωναν όλοι, με αποτέλεσμα υπερκόπωση. Όταν άλλαξα στυλ και άρχισα σιγά σιγά να δίνω και σε άλλους αρμοδιότητες, τα πράγματα καλυτέρευσα
Όσον αφορά την ψυχολογική βία, όταν αυτή ασκείται από προιστάμενους, υπάρχει νομοθεσία με την οποία μπορείς πλέον να την καταγγείλεις. Με τους συναδέλφους δεν ξέρω, ακόμη ψάχνω τον μπούσουλα.......



Μαρτυρία τρίτη
Σεξουαλική παρενόχληση

Η nama
Κι εγώ έχω βιώσει και βιώνω κάτι αντίστοιχο. Για να γίνω πιο συγκεκριμένη, ο..... γεροξούρης (χα χα!) προϊστάμενος μου, μου την έπεσε με εντελώς χυδαίο τρόπο! Τον έβαλα φυσικά στη θέση του! Λόγω του ότι εργάζεται και η γυναίκα του στην εταιρεία μας, δεν το κάναμε θέμα και έκανα σαν να μην είχε συμβεί ποτέ αυτό το περιστατικό. Μετα από λίγους μήνες ήρθε μία καινούρια κοπέλα στη δουλειά, πιο πρόθυμη από εμένα αν καταλαβαίνεται τι εννοώ και από τότε ξεκίνησαν άλλου έιδους προβλήματα. Η καινούρια ήθελε να μου φάει τη θέση, οπότε έπεισε τον προϊστάμενο και φίλο της πλέον, να μου κάνει τη ζωή μαυρη για να φύγω από μόνη μου. Φυσικά τον ξαναέβαλα στη θέση του και φυσικά δεν τους έκανα τη χάρη να φύγω! Τώρα όμως έχουν διαδώσει ότι δεν δουλεύω πάνω από 4 ώρες την ημέρα και με λίγα λόγια ότι είμαι περιττή.... Και παρόλο που η δουλειά μου μεταφράζεται σε χρήμα και φαίνεται ότι αποδίδω, ο κόσμος ψοφάει για κουτσομπολιό και δεν ξέρω τελικά τι μέλλον θα έχω εδώ μέσα.... θα δέιξει!περίπτωση



Μαρτυρία τέταρτη
Η υποταγή


Ο weird
Έχω δεχτεί κι εγώ ψυχολογική βία απο τον προιστάμενό μου.Ο τύπος ήθελε, να γίνει ότι έλεγε με τον τρόπο που το έλεγε ακόμα και αν ζητούσε πράγματα αντιφατικά ( απο τη μια δεν αναλαμβάνετε πολλές ευθύνες μας έλεγε, απο την άλλη, γιατί πήρατε πρωτοβουλίες, αυτό είναι δικό μου θέμα!!).Ήξερε πολύ καλά τον τρόπο , όταν δεν πήγαινα με τα νερά του, και τούτο μεταφράζεται ως, όταν δεν έσκυβα το κεφάλι, τις φορές που πήγαινε δικά του λάθη και απροσεξίες να μου τα φορτώσει γιατί φυσικά αυτός, ήταν ο κουμανταδόρος κι ότι ήθελε παραδεχόταν, να μου κάνει μεγάλη επίθεση και φυσικά όχι φανερή.Περίμενε το παραμικρό ψεγάδι μου για να το περάσει απο μεγεθυντικό φακό, συρρικνώνε μάλιστα ή αποσιωπούσε τα θετικά μου σημεία. Έκανε αυτός μια χαζομάρα και μπροστά στους πελάτες έλεγε οτι είναι δικό μου σφάλμα για να μην εκτεθεί!Με έβαζε να ψάχνω κάτι σε όλο το γραφείο για να με πάρει τηλέφωνο τελικά να μου πει, άκυρο. Και μάλιστα έχοντας προκλητικα διαφορετική στάση απέναντι σε άλλη κοπέλα που κρατούσε μια πιο ας το πούμε διπλωματική στάση απέναντί του .Ήταν εξουσιομανής κι ήθελε όταν λέει οτι έχει δίκιο να τον επιβεβαιώνουμε, να τον θαυμάζουμε και ήταν δεικτικός στο οτι προίσταται.( δεν είχε δική του ζωή που λέμε κι ανακατευόταν διαρκώς στις δικές μας). Είχα την επιλογή να το παίξω κι εγώ διπλωματία,προτίμησα όμως την οδό της συγκρούσεως.




Μαρτυρία πέμπτη
Η οργή



Η Sofia
θα ήθελα να μαθω αν εχει ασθανθει κανεις, ψυχολογικη βία, πίεση στο χώρο εργασιας....σήμερα ειχα ενα επεισοδιο τέτοιο κ πραγματικα νιωθω το αιμα στο κεφάλι μου να καιει.... Καθε μορφη εξουσιας στην ζωη μας , μοιραια προσκρουει αναμεσα σε συγκρουομενες αναγκες μας
.Ο...Πανος
Απο την μια , ο εαυτος μας , μας προτρεπει στο να εξασφαλισουμε την σταθεροτητα συμβιβαζομενοι με την εξουσια που εχει την δυναμη να μας την στερησει ....ειναι αυτο που γραφει ο Ζαν Ζακ Ρουσω στο \"κοινωνικο συμβολαιο\" ..\"ο δουλος που υπακουει στον αφεντη κανει καλα\".Ομως απο την αλλη , μια εσωτερικη φωνη μεσα μας , συσωρευει συναισθηματα και επιθετικοτητα που δημιουργουνται σαν αντικρουση στην προηγουμενη αναγκη μας ....Ειναι αυτο που ο στοχαστης λεει στην συνεχεια χωρις να το προσδιορζει το ποτε και το πως θα γινει χρονικα...\"καλυτερα ομως κανει αυτος που αποτινασει τον ζυγο\"Η στιγμη της ρηξης με τον εαυτο μας , η ωρα που ο θυμος μας δεν θα μπορει πια να συγκρατηθει και η επιθετικοτητα μας στον εξουσιαστη μας, θα μας οδηγησει στην ανατροπη της εξουσιας που ασκει στην ζωη μας , ειναι καθαρα προσωπικη υποθεση , ωσπου η οργη να ωριμασει και να γινει μαζικη , ενωνοντας αντιδρασεις και απωθημενες επιθυμιες για ανατροπη της εξουσιας μιας ομαδας και οχι πλεον ενος ατομου , που συνθλιβεται κατα κανονα απο την ατομικη του αυτοτιμωρια , οταν νοιωθει μονος του απεναντι σε μια κοινη οργη και αντιδραση....Γιατι καθε μορφη εξουσιας σε μια δημοκρατια , δεν ασκειται απο ενα μεμονωμενο ατομο αλλα απο ενα συστημα ανθρωπων...Μια κοινωνικη ομαδα , βρισκει προσβαση στην εξουσια και ελεγχει καποιες αλλες που εξαρτωνται απο την ισχυροτερη....Ο καθε προισταμενος πχ , δεχεται πιεσεις απο ανωτερους του , να πιεζει τους κατωτερους του για να παραγουν εργο..Η οργη που νοιωθεις στον φυσικο αυτουργο της καταπιεσης που νοιωθεις , ειναι φυσικη , ενω η καταπιεση που δεχεσαι συχνα ειναι τεχνητη....Ειναι μερος ενος φαυλου κυκλου που αγνοει τους στοιχειωδεις κανονες του συγχρονου μαρκετιγκ..Οτι οσο πιο ευτυχισμενους και ποτισμενους με αισθηματα αλληλοστηριξης και αλληλοκαλυψης υπαλληλους , εχει μια επιχειρηση , τοσο καλυερη αποδοση μπορει να προσδοκα απο την συλλογικη και οχι την ατομικη δραση τους...Γιατι σε μια ομαδικη εργασια , αυτο μετραει μονο.φαντασου ενα χωρο που εργαζονται καμια 30 ατομα ισοβαθμα.δυο τρια απο αυτα ειναι τα καλα παιδια του αφεντικου, ξερεις πως παει.αυτες που κολακευουν για να παρουν αρμοδιοτητες με αλλα λογια να φορτωσουν τη δουλεια τους σε αλλους αγ μπορουν. καποια απο αυτες τις κυριες λοιπον ειχε μια φαεινη ιδεα που αφορα ολους τους υπολοιπους.και αποφασιστηκε <πολυ δημοκρατικα >να ακολουθηθει η ιδεα της.εγω διαφωνησα ενοειται αλλα με κατσαδιασαν .γιατι δεν γινεται να πηγαινω κοντρα στην πλειοψηφια.δε μπορει να δημιουργω προβληματα.και ας μου χει βγει να μην πω τι δυο χρονια εκει μεσα να ειμαι συνεπεστατη σε ολα δε βαριεσαι..αυτο ειναι το θεμα σοφια οτι ειναι δυσκολες οι εποχες αν ηταν αλιως θα χα ριξει πολλες μουτζες ειλικρινα ειναι σιχαματα οχι εργαζομενοι τρισαθλιες συμπεριφορες κανε υπομονη Ελενη!ετσι μονο θα αποφυγεις τα χειροτερα ....οποτε μπορεις , προσπαθησε να κερδισεις την εμπιστοσυνη αυτων που επηρεαζουν τους αλλους ...Ολοι ισως να νοιωθουν οπως και συ...Ασχετο το ποσο ψηλα μπορει να βρισκεται η καρεκλα τους...Το συστημα φταει και οχι παντα οι ανθρωποι που εντασονται σε αυτο....




Μαρτυρία έκτη
Ο αυτοέλεγχος

Ο Πανος

αυτο κανω υπομονη το ξερω οτι παντου υπαρχουν προβληματα και συγκρουσεις :) το πιο σημαντικο σημερα Ελενη , ειναι οσοι εχουν δουλεια , να ενωσουν τις δυναμεις τους για να τις κρατησουν γιατι ερχονται ακομα χειροτερες μερες ...Μονο μαζι , μια φωνη καθε υπηρεσια , καθε εταιρια , καθε επιχειρηση , θα βρει τροπο να αποφυγει την διαλυση , που δυστυχως δεν γινεται παντα συνολικα αλλα αρχιζει με απολυσεις ...κρατα την ψυχραιμια σου σε καποιο ισως ψυχολογικο παιχνιδι που μπορει να παιζει η διευθυνση της υπηρεσιας σου , για να αναγκασει καποιους να φυγουν απο μονοι τους που ειναι πιο ευκολο για την κοινη γνωμη!ζουμε σε πολυ ποννηρους καιρους και χρειαζεται οσο ποτε πριν ο αυτοελεγχος !



Μαρτυρία έβδομη
η ελευθερία


ο Πανος
για να φυγουν απο μονοι τους δεν ξερω..τον τελευταιο χρονο προσελαβαν αρκετους παντως γιατι ειχε δουλεια.αυτο που σιγουρα εξυπηρετει ειναι να υπαρχει ο ρουφιανος του αφεντικου για να μαθαινει τι ειπανε και ποτε.τεσπα το ειδα πιο ψυχραιμα και αποφασισα να τους συνδεσω με καιρο ;) παντου υπηρχαν υπαρχουν και παντα θα υπαρχουν Ελενη ρουφιανοι και αυλικοι....ειναι αυτοι που φοβουνται περισσοτερο απο τους αλλους μην χασουν την δουλεια τους και την βολεψη τους....εγω προσωπικα του αγνοω και τους λυπαμαι μονο...γιατι γενηθηκα ελευθερος και θα πεθανω ελευθερος και ξερω οτι αυτο σημαινει φτωχος....


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ρατσισμός: Αίτια – Συνέπειες

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΝΣΤΡΟΥΚΤΙΒΙΣΜΟΣ

Η Γονεϊκότητα