“Δίνω το καλύτερό μου εαυτό”

 



Δίνω το καλύτερό μου εαυτό” είναι η νέα καμπάνια της ΕΡΤ που μου πήρε χρόνο να καταλάβω σε τι αποσκοπεί. Κάθε βράδυ λοιπόν που ανοίγω την τηλεόραση, “φτασμένα” της αναγνωρισιμότητας πρόσωπα, σαν προβληματισμένες υπάρξεις μου στέλνουν νοητικά ένα μικρό κατεβατό που υποτίθεται ότι έχει σχέση με το βίωμα τους και τον τρόπο που ανταπεξέρχονται στις αναποδιές της ζωής.

Μου εξιστορούν πόσο δίνουν το καλύτερό τους εαυτό σε ότι και αν τους συμβεί. Πχ. ένας συμπαθέστατος διασκεδαστής μας, μου μεταδίδει την σκέψη του, χωρίς να μιλάει. "Χαμογελάω στα δύσκολα κι αν πέσω, ξανασηκώνομαι και χαμογελάω ξανά στους γύρω μου, στη ζωή. Έτσι δίνω τον καλύτερό μου εαυτό."

Ένας γνωστός τραγουδοποιός σε εσωτερικό διάλογο μπλέκεται ανάμεσα στο κακό και καλό του εαυτό και στο τέλος καταφέρνει να επικρατήσει ο καλός, τον οποίο προσφέρει απλόχερα.

Επίσης μια συμπαθέστατη ηθοποιός κοιτώντας με στα μάτια....ακούω την σκέψη της να λέει,Δίνω τον καλύτερό μου εαυτό σημαίνει να παραμένω, εγώ, όποιον ρόλο και εάν υποδύομαι”. Και δεν είναι μόνο αυτοί, αλλά και άλλοι, φτασμένοι επαγγελματίες που προσπαθούν να μου μεταδώσουν τον αναστοχασμό τους για το “ΚΑΛΌ ΕΑΥΤΌ”.

Η πρώτη μου σκέψη ήταν ότι καμπάνια της ΕΡΤ θέλει να μας κάνει καλύτερους ανθρώπους. Πολύ όμορφα είπα μέσα μου, αλλά εκείνο που μου κάνει εντύπωση είναι δύο πράγματα:

Πρώτον:

αυτός “Ο ΚΑΛΌΣ ΕΑΥΤΌΣ” είναι πάντα μοναχικός!! Βολοδέρνει μέσα στην μοναξιά της σκέψης του. Σαν να μην αποτελεί μέρος ενός συνόλου, μιας κοινωνικής ομάδας, ή κατάστασης. Αυτός και η φύση. Αυτός και η καταιγίδα. Αυτός και η σκοτεινιά. Αυτός και η ελπίδα. Αυτός και η δύναμη. κ.λ.π, κ.λ.π. Στην σκέψη του δεν υπάρχει κανείς άλλος παρά μόνο... η μοναχική του ύπαρξη.

Και δεύτερον:

Ο ΚΑΛΌΣ ΕΑΥΤΌΣ” δεν ζητά τίποτα!! Το μόνο που ζητά είναι να προσφέρει τον καλύτερο εαυτό του στους άλλους !!

Έτσι οι φτασμένοι επαγγελματίες μέσα από την καμπάνια της ΕΡΤ μου ζητάν να δίνω χωρίς να ζητάω τίποτα. Να προσφέρω τον καλύτερο μου εαυτό, χωρίς να απαιτώ αυτά που δικαιούμαι σαν άνθρωπος από την κοινωνία, σαν πολίτης από το κράτος, σαν μέλος από μια κοινωνική ομάδα... παρά μόνο από τον εαυτό μου!!

Ευχαριστώ αγαπητή ΕΡΤ μας παρουσιάζεις σαν πρόσωπα ανεξάρτητα από τις επιδράσεις με τους άλλους ανθρώπους και ότι συμβαίνει αφορά μόνο εμάς και κανέναν άλλον. Επίσης μας αφήνεις με την εντύπωση ότι κατέχουμε μια παντοδυναμία έτσι ώστε ότι θέλουμε μπορούμε να το κάνουμε απλά προβάλλοντας το "καλύτερό μας εαυτό". 

Πολύ ωραία, αλλά και πολύ φαντασιακά όλα αυτά... διότι η κοινωνία είναι εδώ για να μας πει ότι χρειάζεται να συμβιβαστούμε, να ταπεινωθούμε για να μπορέσουμε να πετύχουμε αυτό που επιθυμούμε. Ο καθένας μας δεν καλείται λοιπόν να δείξει τον "καλύτερο του εαυτό" αλλά τον πιο ταπεινό, συμβιβαστικό... μπορώ να πω, υποτακτικό!! 

Άρα ότι κάνω δεν εξαρτάται μόνο από το να δείξω τον "καλύτερό μου εαυτό", αλλά εξαρτάται και από τις κοινωνικές συνθήκες που με καθορίζουν, με υποχρεώνουν, με οδηγούν. Και αυτό καλή μου ΕΡΤ δεν το προβάλλεις πουθενά. Αποκρύβεις αυτή την κοινωνική πραγματικότητα για να προβάλεις μόνο την ατομική.

Επίσης η καμπάνια σου κάνει και κάτι άλλο...ενοχοποιεί το καθένα μας στο βαθμό που όταν κάτι δεν το πετυχαίνουμε, φαίνεται ότι φταίμε εμείς που δεν δείξαμε το "καλύτερό μας εαυτό" και όχι, όπως προανέφερα, οι κοινωνικές συνθήκες που δεν μας το επέτρεψαν..

Και πάλι σε ευχαριστώ αγαπητή μου ΕΡΤ που μου ανοίγεις τα μάτια...



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ρατσισμός: Αίτια – Συνέπειες

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΝΣΤΡΟΥΚΤΙΒΙΣΜΟΣ

Η Γονεϊκότητα